Profesionalus starterių remontas
Starteris – vienas iš būtiniausių agregatų automobiliui užvesti. Starterių remontas turi daug subtilybių, tad svarbu žinoti, į ką reikia atkreipti dėmesį.
Daugumos klientų nusiskundimo priežastis susijusi su starterio darbu – „blogai suka variklį”. Mūsų specialistams tokia problema nesunkiai išsprendžiama. Mazgas visiškai išardomas ir surandamos gedimo priežastys.
Kaip kokybiškai remontuojamas starteris?
Reikia išvalyti aliuminio korpuso detales iki blizgėjimo, kitaip negalima laikyti remonto kokybišku. Tai atliekame smėliavimo aparatu, kad net smulkiausiuose plyšeliuose neliktų aliuminio oksido ar plieno rūdžių žymių ar nešvarumų. Norint tai atlikti, reikia visą remontuojamą mazgą pilnai išardyti.
Tuo pačiu patikrinama, ar šepetėliai geri, ar išlygintos kolektoriaus lamelės, ar visos inkaro vijos turi vienodą induktyvumą, ar tvarkingi korpuso sujungimo elementai. Taip pat patikrinamas esamų magnetų stipris. Susidėvėjusios detalės pakeičiamos naujomis, sutepama reikiamu tepalu ir problemos kaip nebūta.
Žinoma, reikia nepamiršti patikrinti ir automobilyje esančių laidų būklę.
Inkaro tikrinimas
Starterio inkarams tikrinti naudojame savo sukurtą prietaisą. Inkarų tikrinimui dirbtinai sukuriamo magnetinio lauko transformacija į įtampą inkaro apvijose matuojant iš jų kiekvieną ir tikrinant skirtumus. Arba tame pačiame prietaise matuojant inkaro kiekvienos apvijos induktyvumo pokyčius. Tas pats prietaisas gali matuoti ir starterio statoriuje galimą vijų trumpą jungimą ir pan.
Su kokiomis problemomis susiduriama?
Dažnai susiduriame su klientų skundais, kad starterį kažkas perrinko, tačiau jis vis tiek “lėtai suka variklį ir sunkiai užsiveda”. Dauguma atvejų randame gedimus. Čia ir kyla problema – kaip patikrinti suremontuotą starterį? Kaip žinoti, ar jo veikimas atitinka gamintojo normas? Jeigu jo galia, pavyzdžiui, 1,5 KW, ar jis tokia galia ir dirba?
Visi tikriname starterio darbą tuščia eiga matuojant naudojamą srovę. Matematiškai skaičiuojant lyg ir galima teigti, kad veikia gerai, bet ar tikrai? Kai kuriais atvejais apkrauti ir pagalys padeda, bet tai nerimta. Lieka tik žodžiai.
Šiuo metu kuriame starterių tikrinimo kompiuterinį stendą, kuris sugebės pateikti ataskaitą ar suremontuotas ir tikrinamas mazgas atitinka gamintojo deklaruojamą galią.
Kodėl verta starterį remontuoti pas mus?
Iš pirmo žvilgnsio, starterio remontas neatrodo sunkus, bet tai yra atsakingas darbas. Tenka išgirsti nepatyrusių meistrų samprotavimus, kad šepetėlių ar inkaro lamelių dar nereikia keisti, nes jie nėra visiškai susidėvėję. Jie pakeičia tik ivorę ir teigia, kad starteris suremontuotas. Toks remontas nėra kokybiškas.
Visais atvejais starterio mazgas turi būti visiškai išardomas. Mūsų meistrai pamatę bet kokius pakitimus mazgo detalėse jas pakeičia ar remontuoja. Visais atvejais mazgo korpuso dalys smėliuojamos, kad neliktų aliuminio oksido ar rūdžių.
Šepetėlių mazgas yra labai svarbi remonto dalis. Reikia patikrinti ne tik šepetėlių sudilimą, bet ir šepetėlių spyruoklių prispaudimo jėgą. Kolektorių būtina išlyginti (nutekinti) ir išvalyti tarpelius tarp lamelių. Taip pat reikia įvertinti korpuso detalių kokybę, įvorių ir guolių būklę.
Jei remontuojamame mazge yra magnetai, specialiu prietaisu būtina pamatuoti magnetų stiprį teslomis. Matavimas teslomis rodo ne magneto stiprumą, o magnetinio lauko stiprumą kuris yra atitinkamoje vietoje mT (teslomis) mili teslų. Magnetų stipris labai jautrus aukštesnei temperatūrai ir dažnai pakinta.
Taip pat reikia įvertinti bendekso susidėvėjimą. Specialiu prietaisu patikrinti bendeksą išstumiančio elektromagneto kontaktų būklę. Sutepti mazgo detales.
Ir tik atlikus visus anksčiau išvardytus darbus, atlikus paleidimą ir matuojant tuščios eigos srovę, galima daryti išvadas apie suremontuoto mazgo būklę.
Starterių bei jų dalių restauravimas
Taip pat patys restauruojame starterius. Juos galite apžiūrėti mūsų prekių kataloge.
Stasys Masilionis