starterių, generatorių remontas2

Generatoriaus remontas: ką verta žinoti?

Automobilio generatorius yra vienas iš svarbiausių mazgų. Be jo pagalbos nei vienas akumuliatorius ilgai netvers. Generatoriui sugedus, reikia išsirinkti tinkamą autoservisą jo remontui. Padėsime jums suprasti, kaip atrodo profesionalus generatoriaus remontas ir į ką reikėtų atkreipti dėmesį.

Ar gali greitas remontas būti kokybiškas?

Viskas priklauso nuo remontuojamo mazgo senumo. Kuo automobilio, kurio mazgą remontuojame, rida yra didesnė, tuo ir remonto laikas ilgesnis. Čia dėsnis labai paprastas – reikia išvalyti aliuminio korpuso detales iki blizgėjimo. Tik tuomet galima laikyti remontą kokybišku. Tai atliekame smėliavimo aparatu, kad net smulkiausiuose plyšeliuose neliktų aliuminio oksido žymių ar nešvarumų. Norint tai atlikti, reikia visą remontuojamą mazgą pilnai išardyti. Specialistai žino, kad paprasti guoliai ne visada greitai nusiima net ir su specialiais nuėmėjais. Tad vien išardymas atima daug laiko.

Autoservisas privalo išduoti tikrinimo ataskaitą

Remontuojančių meistrų yra daug, tačiau tik nedaugelis jų gali patvirtinti, kad suremontuotas mazgas veikia pagal gamintojo reikalaujamus parametrus. Žodžiais pasakyta išvada šioje vietoje nieko nereiškia. Iškilus konfliktui, nei viena pusė negalės įrodyti, kas buvo atlikta, o kas ne.

Mūsų meistrų suremontuotas mazgas pilnai patikrinamas kompiuteriniu stendu. Po patikrinimo procedūros atspausdinama tikrinamo mazgo ataskaita, kurioje matyti visas jo veikimo procesas. Nebelieka jokių neaiškumų apie detales ar remontavusio meistro atlikto darbo kokybę. 

Reikalaukite, kad suremontuotas generatorius turėtų atlikto remonto patikrinimo ataskaitą. Būsite garantuotas, kad sumokėjote už remontą, o ne tik už gražius žodžius. Mes atliekame ir kitur remontuotų generatorių  mazgų kompiuterinį patikrinimą bei išduodame jų darbo ataskaitas.

Tikrinamo mazgo ataskaita paveikslėlyje:

Kokybiškas remontas

Remonto kokybė susideda iš dviejų dalių: panaudojamų detalių bei darbo atlikimo kokybės. 

Kaip žinome, rinkoje yra gausybė detalių gamintojų, kurie siūlo detales įvairiomis kainomis. Dažnai kaina nusako kokybę. Svarbu išsirinkti tinkamas detales.

Tačiau net parinkus naujas ir kokybiškas detales, remontas gali nepavykti, jeigu meistras neteisingai atlieka darbą. Suremontuotas mazgas turi būti patikrintas, meistras turi naudoti patikrinimui reiklaingą įrangą, turėti patirties. 

O kokiu prietaisu patikrinti generatoriaus darbą?

Įsivaizduokime, kad tikrinimas 250A generatorius. Geriausiu atveju turės kokią 50A reguliuojamą apkrovą ar kokią kitą savadarbę. Tačiau dauguma atvejų tikrinama tik lempute, kuri pradėjus krauti užgęsta. Tai lyg ir veikia, lyg ir suremontuota. O kas gali būti apkrovus šį mazgą 250A ar kita gamintojo deklaruojama darbine srove? Pigesnių gamintojų diodų tiltas gali šių srovių neatlaikyti   arba dėl senumo statoriaus šerdis su apvijomis nebesugebės atiduoti gamintojo deklaruojamos srovės. O kas bus jei temperatūra pakils iki gamintojo deklaruojamos normos? Todėl negalima teigti, kad suremontuotas mazgas yra teisingai patikrintas. Kilus ginčui dėl nekokybiškai atlikto remonto, klientui aiškinamas fizikos dėsnių poveikis detalėms arba, kad čia visai kitas gedimas. O kiek dar visokių atvejų, kai generatorius valdomas COM/LIN3 signalais ar PD, SIG. Ar pigesnių gamintojų krovimo relių duodama ataskaita DFM signalu yra teisinga? Atrodo generatorius krauna, o lemputė prietaisų skydelyje neužgęsta. Arba varikliui dirbant tuščia eiga krovimas vyksta, o įjungus apkrovą net sumirksi automobilio žibintai ir atsiranda įtampos šuoliai. Kitas gana dažnas atvejis, kai varikliui dirbant laisvais sūkiais nekrauna, o padidinus sūkius pradeda veikti gerai.

Kad tokių nesusipratimų nekiltų, mūsų įmonėje po generatoriaus remonto išduodama jo patikrinimo ataskaita, kurioje matyti ar jo darbas atitinka gamintojo nurodytus parametrus. Mazgas palaipsniui apkraunamas atitinkama srove iki 250A, priklausomai kokią apkrovą nurodo tikrinamo mazgo gamintojas, ir išlaikant sūkius kompiuteris tikrina jo veikimą. Taip nupiešiama tikrinamo mazgo darbo kreivė prie skirtingų parametrų. Patikrinamos visos naujai sudėtos ar senos generatoriaus dalys. Grafike aiškiai matyti krovimo įtampa prie maksimalių generatoriaus gamintojo nurodytų srovių. Ataskaitoje taip pat pažymėtos pakeistos dalys.

Kompiuterinis ir mechaninis tikrinimas

Paprastai generatoriaus kompiuteriniu patikrinimu naudojasi vartotojai, nusipirkę naudotą generatorių, kurio pardavėjas neleidžia ardyti. Tokiu būdu patikrinus išlieka tikimybė, kas šis mazgas gali netolimoje ateityje greitai sugesti, nes nežinomi jo vidinių detalių susidėvėjimo rodikliai, rida. Taip pat kompiuterinį tikrinimą naudoja meistrai, kurie nori patikrinti, ar mazgas buvo suremontuotas tinkamai bei pateikti klientui ataskaitą.

Atliekant generatoriaus mechaninį tikrinamą, apžiūrimi visi įmanomi vidiniai mazgai:  guoliai, inkaro kolektoriaus žiedų susidėvėjimas, inkaro apvijų būklė, inkaro ašies ir riebokšlių būklė (generatoriams su tepalo siurbliais) susidėvėjimas, krovimo relės šepetėlių susidėvėjimas, statoriaus elektromagnetinio plieno būklė, statoriuje apvijų būklė, skysčiu aušinamų generatorių statoriaus būklė, galios diodų plokštės būklė, papildomų diodų būklė, sujungimų poveikis korozijai, švara.

Tekinimas

Labai svarbu ir generatoriaus inkaro kolektoriaus žiedų išlyginimas tekinimo būdu. Ne visų gamintojų inkarą galima gerai išcentruoti tekinimo staklėse, nes jie ašyje neturi centravimo taško. Netgi pakeitus naujus kolektoriaus žiedus naujais būtina juos išlyginti. To nepadarius greičiau susidėvės šepetėliai. Tai yra atsakingas žingsnis lemiantis atliekamo darbo kokybę. Tam darbui atlikti pasigaminome priedą prie tekinimo staklių, kuris leidžia idealiai nutekinti kolektoriaus žiedus, nes visas inkaras sukasi ant savo guolių.

Generatorių bei jų dalių restauravimas

Taip pat patys restauruojame generatorius. Juos galite apžiūrėti mūsų prekių kataloge.

Stasys Masilionis

Panašūs įrašai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *