Ratų geometrijos reguliavimas
Ratų geometrijos reguliavimas
Ratų geometrijos reguliavimas yra priekinės ir galinės ašies ratų kampo ir išvirtimo nustatymas. Šiam darbui atlikti naudojamas 3D stendas su taikiniais, tvirtinamais ant automobilio ratų. Su šia įranga galime atlikti tikslią patikrą ir sureguliuoti automobilio parametrus pagal gamintojo nustatytus reikalavimus. Atlikus darbą išduodame patikros ataskaitą.
2020m. gruodžio mėn. atlikome ratų geometrijos stendo kalibravimą ir duomenų bazės atnaujinimą. Dabar ratų suvedimus galime atlikti patiems naujausiems, 2021-ųjų metų automobiliams.
Keturi parametrai, tikrinantys ratų geometriją:
- Ratų išvirtimas, kai viršutinė rato dalis truputį pakrypusi į vidų arba išorę nuo kėbulo;
- Ratų suvedimas, kuris būna teigiamas (ratai žiūri vienas į kitą) arba neigiamas (ratai žiūri į šonus);
- Ašies pasvirimo kampas sukantis ratams (ang. caster), svarbus varomų ratų stabilumo užtikrinimui;
- Skersinis ašies pasvirimo kampas posūkyje, kuris būtinas dėl ratų išsilyginimo važiuojant nedideliu greičiu;
Kada būtina atlikti ratų geometriją?
- Visais atvejais po priekinės pakabos remonto;
- Visais atvejais po vairo traukių antgalio keitimo;
Kada rekomenduojama atlikti ratų suvedimą?
- Kiekvieną kartą keičiant padangas arba kartą per metus, jei važinėjama visiems sezonams tinkančiomis padangomis;
- Jei pajutote, kad ratais atsitrenkėte į kelkraštį ar kitą kliūtį (net jei ir nestipriai);
- Jei tiesiame ir lygiame kelyje automobilį tempia į dešinę arba į kairę. Gali būti, kad to priežastis yra ratų išvirtimas;
Atlikus ratų suvedimą, automobilį bus lengviau valdyti, nes jis bus stabilus, padangos dėvėsis lėčiau, būsite saugesni kelyje